4 důvody, kdy se vyplatí mít stážistu

Každá společnost má různé důvody, kvůli kterým se rozhodne přijmout stážisty. Některé společnosti je přijmou, protože jsou levnou pracovní silou. Jiné chtějí, aby stážisté pracovali na monotónních věcech, díky čemuž budou ostatní pracovníci více produktivní a nebudou se zaměřovat na malé úkoly a problémy. Příkladem je můj přítel, který minulé léto pracoval pro jednu významnou společnost. Záviděl jsem mu, jelikož jsem si ho představoval, jak se účastní důlěžitých firemních jednání. Na konci léta jsme se setkali na obědě a neochotně přiznal, že jediné, co dělal, byla práce s excelovskými tabulkami do takové míry, až ho z toho bolely oči. Jinými slovy – nesnášel tu stáž. Donutilo mě to přemýšlet o tom, kdy je důležité, aby firmy začaly přijímat stážisty.

1. Jestliže existuje konkrétní projekt, který potřebuje další lidské zdroje

Stáže by měly být vnímány jako čas, kdy jedinec získává pracovní zkušenost – tedy jako profesní příležitost pro stážistu, ne jako pracovní síla zadarmo. Takže by společnost měla zvážit, zda potřebují odborníka v závislosti na množství práce v rámci určitého projektu, nebo existuje-li nový projekt, který potřebuje nové nápady a lidské zdroje, bylo by rozumné najmout si stážistu.

2. Když je dostatek pracovní síly k poskytování mentoringu

Ačkoli je dobré mít ve společnosti také stážisty, je třeba je také mentorovat a poskytovat jim školení na pracovišti. Nejen že to pomáhá stážistům vědět, jak pracovat uvnitř společnosti, ale také se učí organizační struktuře a mají smysluplné pracovní zkušenosti. Takže zatímco si firmy mohou myslet, že nábor stážisty je konec procesu, měly by zvážit, zda mají dostatek lidských zdrojů na zaučení a mentorování stážisty po jeho příchodu. Buďte připraveni zajistit dostatečný dohled a podporu vašim stážistům.

3. Hledáte-li nové zaměstnance

Stáže jsou dobrý způsob, jak otestovat, zda je pracovník kompatibilní s hodnotami a kulturou společnosti, aniž by se zavázal. Společnosti by měly využívat své stážové programy k tomu, aby na konci stáže přijali stážistu jako svého zaměstnance. Období stáže tedy použijí pouze jako test, jestli má stážista na to být zaměstnán na plný úvazek.

4. Pokud chcete zůstat relevantní na trhu

Stážisté jsou obvykle mladí miléniálové a externí pracovníci společnosti. Zpravidla vědí, jak přinést novou perspektivu společnosti a týmu, ve kterém zrovna pracují. Tato generace taky vyrostla s technologiemi. Mohou tak přesunout společnost na nové a neotřelé místo na trhu, aby byli více atraktivnější pro zákazníky. Takže pokud přemýšlíte, jak zůstat na trhu relevantní, zvažte stáže.

Při přemýšlení o náboru stážistů zvažte i tyto důvody, protože je to jistý způsob, jak měřit, zda na tom budete mít také profit. Pokud byl pro vás článek užitečná, pokračujte zde a přečtěte si, jak můžete získat stážistu do firmy.

Autor: Andrew Mathe
Překlad: Kristýna Pavlová